Adem minder - Beweeg meer

Groepstraining

 

Rust en ontspanning ervaren, je energieke jij terug vinden. Samen met anderen in een groep ontdekken wat de kracht is van jouw ademhaling in combinatie met het buiten in beweging zijn. Dat is waar deze 5 weekse training over gaat.

 

 

  • Ben jij jouw vermoeidheid beu?
  • Ben jij op zoek naar meer energie?
  • Zit jouw hoofd altijd vol met gedachten, sta je altijd AAN ?
  • Heb jij behoefte aan rust en ontspanning?
  • Zou jij je grenzen beter willen bewaken?
  • Zoek jij een moment voor jezelf?
  • Wil je een stok achter de deur om in beweging te komen?
  • Geniet jij van buiten zijn?
  • Wordt het tijd om beter voor jezelf te zorgen?
  • Wil je handvatten voor je dagelijkse leven?
  • Wil jij weer uitgerust wakker worden?
  • Vind je het leuk om samen met anderen in beweging te komen en van elkaar te leren?
     
  • Ben jij een sporter die benieuwd is naar de kracht van de ademhaling?
  • Wil je weten hoe je als sporter je ademhaling in kunt zetten om makkelijker, beter, sneller te sporten en sneller te herstellen?
  • Wil jij sporten met minder verzuring en een lagere hartslag?

 

 

 

Een gezond, fit en energiek lichaam ademt beter en komt regelmatig in beweging !

Doorgaans ademen we teveel. Huh, zul je denken? Teveel? Ja, teveel. We ademen dan meer dan goed voor ons is. Net als te veel eten en drinken, is te veel ademen ook ongezond. 

 

We spreken dan van een verstoorde ademhaling. Dat kan tot heel veel verschillende klachten leiden, zowel fysiek als mentaal. Je kunt daarbij denken aan verminderde concentratie, vermoeide spieren en algehele vermoeidheid, slecht slapen, nek-schouder klachten, hoofdpijn, onrust, hyperventilatie, niet lekker in je vel zitten, kortademigheid, astma, problemen met spijsvertering, ...

 

Als je je bedenkt dat elke cel in ons lichaam zuurstof nodig heeft, kun je je voorstellen dat de ademhaling van invloed is op ons hele lichaam. Gelukkig kunnen we de ademhaling trainen waarmee we kunnen zorgen voor een gezonder lichaam. En hoe mooi is het dat onze ademhaling gratis is en we altijd bij ons hebben ;)

 

 

img_20210205_155332.jpg

Wat kun je verwachten?

We gaan vooral DOEN: ademen en bewegen! 5 weken lang gaan we 1,5 uur aan de slag waarbij ontspanning en energie centraal staan. In een groep van minimaal 4 en maximaal 8 deelnemers.

 

Omdat ik het belangrijk vind dat je weet wat je doet en waarom, besteed ik ook tijd aan uitleg en achtergrondinformatie. Je leert welke rol je ademhaling en beweging speelt bij ontspanning, energie en gezondheid. Uiteraard leer je dan ook wat een gezonde ademhaling is en hoe je die kunt toepassen in je dagelijkse leven.

 

Samen op pad is leuk, waardevol en genieten. Het is echter mijn doel om jou tools aan te reiken die je gedurende je dag kunt inzetten voor meer energie en meer ontspanning. En daarmee fitter en gezonder te worden.

 

De eerste 2 trainingen starten op een binnen locatie in de omgeving van Vinkel, waarbij we ook naar buiten gaan. Voor de overige 3 buitentrainingen spreken we samen een startlocatie af.

De groepstraining
  • 5 weken 1,5 uur onderdompelen in ontspanning en energie.
  • Doorgaans wandelen we (maar hardlopen kan/mag ook).
  • We doen laagdrempelige oefeningen.
  • Soms staan we bewust stil.
  • Je gaat verbaasd zijn over de kracht van jouw ademhaling.
  • Iedereen kan meedoen op zijn/haar eigen niveau.
  • Er is genoeg ruimte voor persoonlijke aandacht.
  • Je ervaring delen mag, maar hoeft niet.
  • Je ontvangt oefeningen voor thuis die je makkelijk in je dagelijkse leven kunt toepassen. Ik hou namelijk van praktisch en ben minder van ‘oefensessies’.
  • Minimaal 4, maximaal 8 deelnemers.
  • 50% korting op een ondersteunende massage.

 

€97

 

img_20190411_105258a.jpg

Kalender

Hieronder vind je de geplande trainingen

 

start vrijdag 4 november
overige data

11, 18, 25 november

  2 december
tijdstip 9.00 - 10:30
   
   
start dinsdag 8 november
overige data 15, 22, 29 november 
  6 december 
tijdstip 9.00 - 10:30
   
   
start dinsdag 10 januari
overige data 17, 24, 31 januari 
  7 februari
tijdstip 9.00 - 10:30
   
   
start zaterdag 14 januari
overige data 21, 28 januari
  4, 11 februari
tijdstip 9.00 - 10:30

   

 

 

 

Instagram
Facebook
LinkedIn
WhatsApp

Deze website maakt gebruik van cookies.